Asides

Rio de Janeiro: S.O.S Educação

Imagem

Photo by Comitê Popular Rio Copa e Olimpíadas – 01/10/2013

Public historians around the world should take an eye in what is happening in the Center of the city of Rio de Janeiro these last days. Teachers are being massacred by the military police and the town hall, which should be a place of democracy, has just been surrounded by heavy grids and gates by the authorities themselves (01/10/2013). The dictatorship of Sergio Cabral and Eduardo Paes needs to be shown to the world. It’s not a wonderful city as it seems to be in the ads for the World Cup. Our official channels are not showing the reality. Alternative media is trying to record the facts and disseminate them to the fullest. Please watch this. It is unbelievable that we are in 2013. I never felt so weak and indignant before the policy of my country. It is a crime what they are doing with the Brazilian education.

Imagem

A record of this morning at Cinelândia by Rita Lux in the surroundings of the town hall.

 

07 cops against a single teacher (29/10/2013)

07 cops against a single teacher (29/10/2013)

 

Advertisements

Vai começar a VII Semana de História da UERJ

Estarei lá, hoje, 22.10.12, discutindo escrita da História é hipertexto.

18h-20h | Sala: 9037-F
Mesa 23 – Historiografia e teoria da história: novos paradigmas e formas de análise
Coordenação: Prof.ª Doutoranda Beatriz Piva Momesso – PPGH/UERJ
Anita Lucchesi – Mestrado – PPGHC/UFRJ
O texto digital para além do écran: questionamentos sobre a escrita da História na World Wide Web
Bruno Omar de Souza Mestrado (em andamento) PUC-Rio
Perguntar-se pelos sentidos da história: contingência, progresso e crítica da pós-história em Vilém Flusser.
Mara Rúbia SantAnna Doutorado (concluído) – UDESC
História da moda, bibliografia em análise
Pedro Parga Rodrigues Doutorado (em andamento) – UFF
A lei, a experiência de Thompson e a agência ativa da plebe
Pedro Paulo Lima Barbosa Doutorado (em andamento) – UNESP – Campus de Assis
História das Ideias: leitura e interpretação de textos históricos a partir das propostas epistemológicas de Quentin Skinner e Pierre Rosanvallon

Mais informações: http://www.semanahistoriauerj.net/